E

Hit the road, Jack, and get digital

בתערוכת הטכנולוגיה והאלקטרוניקה הבינלאומית האחרונה (CES) קשה היה להתעלם מהחדירה, כמו האמירה העתידית הטכנולוגית של עולם הרכב.

פורד, אאודי, ג'נרל מוטורס, יונדאי, הונדה וחברות רכב נוספות הצהירו על שילוב טכנולוגיית דור רביעי וLTE (- Long Term Evolution תקשורת אלחוטית למובייל) ברכבי העתיד. שינויים העתידים לשפר במאוד את בטיחות הנהיגה, כמו גם את חוויית הנסיעה לנהג ולנוסעים.

הOAA OPEN AUTOMOTIVE ALLIANCE) ) הינו שיתוף פעולה בין לידרים טכנולוגיים לבין תעשיית הרכב.
לטענת חברי "הברית", מכוניות נמצאות בכל מקום. יחד עם זאת, הטכנולוגיה המצויה ברכבים כיום מיושנת וחסרת מעוף.

מטרת שיתוף הפעולה הינה להביא את טכנולוגיית אנדרואיד לכל מכונית ב2014, דבר אשר עתיד לשפר את ביטוי הטכנולוגיה לבטוח יותר, אינטואיטיבי ויעיל. (אגב, אנדרואיד ולא אפל – כי לטענת יצרניות הרכב, אנדרואיד הינה הפלטפורמה הנפוצה ביותר בעולם, ועומדת על יותר מ- 80% מהמשתמשים.)

כיצד הדבר בא לידי ביטוי?

על ידי הטמעה נכונה של הטכנולוגיה, נהגים, אשר ממילא מחפשים שירותים סלולריים בדרכים (GPS, מוזיקה, תכנים, שרותים תלויי מיקום), יקבלו פתרונות מדויקים, מבלי להסיט את המבט, או את המיקוד מהכביש.
הפתרונות כוללים הטמעת מערכות מדיה מתקדמות, מסכים מותאמים אישית, דשבורד המסייע בנהיגה נכונה יותר, פיתוח תכונות אנדרואיד ההופכות את הרכב למכשיר אנדרואיד מחובר ובעתיד המאוד רחוק – אף להפוך את המכונית לחסרת נהג.

The right way to do it right
כיצד עיצוב ממשק משתמש עתיד לשנות את הדרך בה אנו גולשים


משימת חייהם של מעצבי ממשק משתמש דיגיטלי הינה אחת – "בחייך, תלחץ על הכפתור".

על מנת לעשות כן נלקחים בחשבון אלמנטים רבים ובהם נוחות ניווט, אינטראקטיביות, שיקולים שיווקיים ועוד.

2014 נושאת בחובה הפתעות רבות למעצבי ומתכנתי ממשק משתמש.

בשנה הקרובה אנו עתידים לפגוש יותר ויותר אנימציות D3 המשולבות באתרים בגלריית התמונות, תפריטי ניווט ואלמנטים נוספים. על אף הפופולריות ההולכת וגדלה, רוב הדפדפנים עדיין אינם תומכים בטכנולוגיה, דבר העתיד להשתנות בקרוב, ולשנות את הדרך בה אנו צורכים תוכן חזותי.

טכנולוגיה נוספת בעיצוב ממשק משתמש מאפשרת להגמיש את חלונות הזנת הפרטים בהתאם לצורך, ובאופן אינטואיטיבי. יישום הטכנולוגיה מציג חלונות קטנים בשלב ראשון אשר הולכים וגדלים ככל שהטקסט המוזן על ידי הגולש ארוך יותר. בכך ניתן לחסוך מקום יקר ולייצר מראה נקי יותר לכל דף נחיתה.

בשנה הקרובה נפגוש יותר ויותר "One page site" אשר הולכים וצוברים קהלי אוהדים ברחבי העולם. יתרונות התבנית מאפשרים הזנת תוכן ללא מגבלה (כל עוד הינו טוב ומדויק) וללא חשש מ"בריחת" גולשים הנמנעים מהקלקה לעמוד הבא (פעולה כמעט דמיונית עבור הגולשים במובייל).

מגמה נוספת בעולם העיצוב הדיגיטלי ל2014 מקדמת עיצוב מונוכרומטי, ובו באים לידי ביטוי צבעים מעטים ככל הניתן. זאת כחלק משאיפה כוללת למקד את תשומת הלב החמקמקה של הגולש בכל האמצעים.

So cloudy outside
הענן משתלט על המובייל


המכשירים הניידים נמצאים אתנו בכל מקום.
יחד עם זאת, ניידים הינם יצורים מוגבלים: בכוחות הבטרייה, בשטחי האחסון ויכולות העיבוד.

Cloud technology חודרת למובייל בקצב מואץ, ומשנה את חוקי המשחק. על פי הערכות מומחים, מספר מנויי הענן למובייל עתיד להכפיל עצמו עם כל שנה חולפת, ולייצר הכנסות בשווי עשרות מיליארדים בחמש השנים הקרובות.

על ידי שילוב של פלטפורמה חיצונית (דהיינו, מערך מחשוב הענן) ניתן לשפר במאוד את יכולות הביצוע של מכשירים ניידים, ולהעשיר את חווית המשתמש. יתרון נוסף לאיחוד בין נייד לענן, מבטיח זמינות ושמירה על נתונים, גם במקרים בהם הנייד אבד, נגנב או נינזק.

הטכנולוגיה למעשה משחררת את המכשיר הנייד מגבולותיו, ומייצרת כוחות עיבוד רבי עוצמה. בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת יכולות בלתי מוגבלות ובהן בין היתר גישה מכל מקום לכל מקום, שטחי אחסון אינסופיים, זמינות מידע מידית ונגישות נוחה למרכזי מדיה עשירה.
עבור ספקי המדיה מהווה הטכנולוגיה כר פורה להצעת מגוון עצום של שירותים חדשים, ועבור ספקיות ענן אפשרויות פיתוח וגדילה מואצת.

האתגרים העומדים בפני הטכנולוגיה נוגעים לבטיחות המידע, אתגרי העברת מידע דו סטרית בכל רגע נתון ועוד.

Meet the M2M evolution
חושבים שהיום המכונות שולטות בעולם?


למרות ההקדמה, אין מדובר בחזון אפוקליפטי בו מכונות מתחילות לדבר ולפעול בסנכרון עצמאי (ודואגות להשמיד את האדם "על הדרך").

m2m (machine to machine) מבטא את הדרך בה מכונה מתחברת למכונה, על מנת להוליד תפוקה.

על אף שהטכנולוגיה מוכרת ומיושמת בעשור האחרון, 2014 הולכת להיות פריצת הדרך עבור חברות רבות המקדמות את הטכנולוגיה בקצב מואץ. חברות אלו מפתחות מכשירים המסוגלים "לדבר זה עם זה" מתוך שאיפה מרחיקת לכת, לנהל את העולם ביעילות רבה יותר.

יישומי m2m פולשים לכל היבט בחיינו, בשלב זה למערכות הציבוריות עם קריצה משמעותית לצריכה הפרטית.

לדוגמא, מנהלי ציי רכב מתפעלים את הרכבים על ידי תקשורת חיישנים בין הרכבים לבין מעבד רב עצמה, המנתח נתוני מהירות, מרחק, סוג הדרך, צריכת דלק, בלימות פתאומיות ותאונות. מתוך כך ניתן להסיק מסקנות ותובנות ולהביא לחיסכון ניכר בזמן ובכסף.

באותו האופן, חברות ביטוח מציעות פתרונות ביטוח בהתאם לביצועי המבוטח.
לדוגמא, הטכנולוגיה מאפשרת קבלת נתונים אמינים ומדויקים בזמן אמת על הנהג, ובמידה והוגדר כ"נהג זהיר" על ידי המערכת, הינו מקבל הצעה לפרמיית ביטוח זולה יותר.
בכך מושגת אמינות גבוהה בין המבוטח לחברה, נוצרת תמונת מצב ריאלית ומושג חיסכון כספי ניכר לשני הצדדים.

יישום נוסף של טכנולוגיית m2m מתמקד בצרכן הפרטי.
מערכות m2m מיושמות ועתידות להתפתח מעבר לקיים, במוצרי בית חכם המנטרים נתונים ומגדירים שינויים בהתאם, מערכות מולטימדיה חכמות, גאדג'טים הנוגעים לעולם הפנאי והכושר ועוד.

I'd like some printed chocolate muffin, please.
הדפסה תלת ממד במטבח, במטוס ובבית המרקחת.


על אף שתהליך הדפסה תלת ממדי אינו חדש, ונפוץ בתעשייה מאז שנות ה-80 של המאה הקודמת, היישום של הטכנולוגיה, הנגשתה להמונים וירידת מחירי המדפסות פותחים ב2014 גבולות בלתי ברורים (וסוריאליסטים משהו.)
חוקרי חדשנות ועתידנים מסיטים את הדיון מהאפקט הגימיקי האופנתי החולף (כזה המתמקד כיום בהדפסת פיצה), וחוזים שינוי של ממש באופן בו התעשייה תעבוד בעתיד הלא רחוק.
הודות לטכנולוגיה, גופי תעשייה עתידים לייצר חלקי חילוף, מודלים מורכבים, אובייקטים שונים ומוצרים מגוונים בעלויות ייצור מינימאליות וזמני ייצור דמיוניים.

אולם היתרון העצום הגלום בטכנולוגיה מוגש לאדם הפרטי.
זה שיוכל להדפיס גלולה בעלת מינון רפואי מדויק, פרטי לבוש בהתאמה אישית ומוצרי מזון בהתאם לטעמו. כל זאת על ידי מערך הדפסה תלת ממד ביתי, קומפקטי וחכם.

על פי התחזיות, כמחצית מן המוצרים המיוצרים בתעשייה כיום עתידים להיווצר על ידי מדפסות תלת ממד. כולל חלקי חילוף של מטוסי סילון, סמארטפונים ואף אקדחים.

מה שבטוח, העולם, נכון ל2014 טרם הפנים את הפוטנציאל העצום של הדפסת D3, או עמד על טיבה.

Digital haute couture המעיל, החולצה והמשקפיים מקבלים חיים

טכנולוגיה לבישה, בגדי הייטק או מחשוב לביש – איך שלא נסתכל על זה, הארון שלנו מתעורר לחיים.
כחלק מחזון ה"מחשב בכל מקום", יישומים טכנולוגיים נשזרים בבגדים ומייצרים חוויית משתמש החורגת בהרבה מזו של משקפי גוגל או שעונים חכמים.

בכל רגע נתון, מעצבים מייצרים פרטי לבוש יומיומי, ספורטיבי או רשמי המסוגלים לבצע כל דבר – החל מניטור קצב הלב, רכישה או הענקת אנרגיה לנייד.

כך לדוגמא, חולצה ובה פאנלים סולריים גמישים ונסתרים מאפשרים הטענת סוללת הנייד עד ל50% מעוצמתה, במידה ונחשפו לשמש למשך שעה.

אלכסנדר קוסטין ייצר תכשיטי יד מעוצבים המטהרים את האוויר הנשאף על ידי הלובש. זאת על ידי קליטת המזהמים, עיבודם ופליטת אוויר נקי לאטמוספירה.

חברת Adafruit ייצרה קסדה המסייעת לרוכבי האופניים לנווט דרכם בקלות. זאת על ידי מערך מכוונים המאותתים לרוכב ימינה או שמאלה בהתאם ליעד המבוקש, על ידי מערך ניווט מובנה.

ולטרנד ההזוי מכולם – מעצב האופנה יינג גאו ייצר שמלות הנעות אוטומטית, ברגע בו הנחת עליהן את עינך. זאת על ידי שילוב אלמנטים ממונעים זעירים בבד השמלה.