E

עיצוב לוגו ריספונסיבי זה מוי כיף!

כששלכת בחוץ – נראה עלים. כשהליגה רועשת – את צבעי הדגל. אפילו לא נפספס את העובדה שהיום, ילדים – הוא יום נפוליאון.
אבל הלוגו שלהם תמיד מזוהה באותה הצורה. הלוגו של Google, כמובן. שכהרגלם, מגדירים כיצד מיתוג צריך להיעשות. מאז ומעולם נאמר לנו, שאולי יותר מכל דבר – לוגו מזוהה עם המותג בצורה הישירה ביותר. לכן, בלוגו לא נוגעים.
לא בצבע. לא בגודל. לא במיקום האלמנטים. אז סליחה גארי יורופסקי, כמה פרות הולכות כאן לגרדום.

הלוגו הדינאמי יוצר את אותה החוויה, במופעים שונים לגמרי. הוא למעשה מספק בכל פעם את אותה הבטחה, אבל אינו מפסיק להשתנות. בדיוק כמו העולם סביבו. כך שניתן לצפות בו בוורסיה אחרת בכל פלטפורמה בה הוא נצפה, ולצפות לתגובה מעניינת להתפתחויות הטכנולוגיות, כמעט מדי יום.

וכעת, למבחן קטן:

מזהים את זה?


ומה עם זה?  


ועכשיו?      




כל אלו הינם לוגואים, של חברות מפורסמות עד מאד.
על אף שאנו מכירים את הלוגואים הללו בצורה אחרת, עשירה ומפורטת יותר – הרי שקל מאד לזהות אותם.
חברות אלו לוקחות את עניין המיתוג ברצינות כה גדולה, מתוך ההבנה שעל הלוגו מוטלת אחריות כבדה – לגרום לי להרגיש דבר מה.

מתוך כך, Disney, Chanel, Coca-Cola ועוד רבות אחרות, הטמיעו תצורות שונות של אותו הלוגו, באופן בו ניתן לחזות בו בהתאמה מדויקת לגודל המסך.

איך זה עובד?

בפרויקט Responsive Logos project, ממחיש Joe Harrison - מעצב גרפי המתמחה בעיצוב אינטראקטיבי לדיגיטל, כיצד עיצוב לוגו ריספונסיבי יכול לשנות את הדרך בה אנו חוזים בלוגו, מבלי לשנות את רגשותינו כלפיו.
זאת על ידי התאמת הלוגו לרזולוציות מסך משתנות, באמצעות משחק חכם באלמנטים המרכיבים אותו.

הנה דוגמא:

לוגו דיסני

האבולוציה של הלוגו נעה משמאל לימין, כאשר טירת היפהפיה הנרדמת של דיסני, משנה את דמותה ככל שהמסך קטן.
התמונה השמאלית ביותר מותאמת למסך ברזלוציות גבוהות, האמצעיות לטאבלטים בינוניים ואילו ה"D" מוטמעת באתר החברה הנצפה בטלפונים חכמים.
על אף איבוד הפרטים, קל מאד לזהות את הלוגו ואף להרגיש שייכות לערכיו.

נייק

המסר של NIKE מועבר היטב. גם במסך קטן. גם אם נותיר את הSwoosh לבדו.

מי מוצא את ההבדלים?

Argento big
למסך גדול.


Argento med
למסך קטן יותר.


Argento small
למסך קטן קטן.





ראו באיזו רצינות התייחס המעצב לעיצוב הלוגו הריספונסיבי. רמת הפרטים יורדת ככל שהמסך קטן, וכך נותר לוגו אוורירי, וקריא יותר.

בקיצור נמרץ,
אם אתם חושבים על עיצוב ריספונסיבי, אל תותירו את הלוגו מחוץ למערכה. זה ישתלם לכם.