E

B2B2C – השיווק הדינאמי אינו נעצר לרגע

שיווק B2B2C ומדיה חברתית
המדיה החברתית שינתה את האופן שבו אנו משווקים וקונים, וזה לא דבר חדש. היא לא רק שינתה את האופן שבו אנו משווקים, היא גם מיצבה והעצימה את הצרכן באופן ש"אינטליגנציה קולקטיבית" ו"מוח כוורת" (hive minds) הפכו למקור המידע החדש כיום. "מוח כוורת" מתואר בתור: "יישות מחשבתית המורכבת ממספר רב של בני אדם שמשתפים זה את זה בידע ובדעות שלהם, הנחשבים כיוצרים התאמה חסרת ביקורת או אינטליגנציה קולקטיבית". הודות לכוח הצרכני הקולקטיבי הזה, שיווק B2B כבר אינו מספיק ונוטה להגיע לתקרת הזכוכית שלו במהירות רבה ומותיר את החברות בקשר מוגבל עם השוק וב"תחרות" מתמדת מול "אינטליגנציה קולקטיבית" של בני אדם.

שמירה על יתרון – לא כל כך פשוט...
האם ביקרת אצל הרופא, קיבלת מרשם ומייד לאחר הביקור חיפשת את המרשם באינטרנט? ואז מה? שאלת אם מישהו שמע על התרופה הזאת? בדקת מהן תופעות הלוואי? תהית לגבי חלופות? או אולי בעצם בדקת את כל זה לפני שהלכת לרופא והכנת רשימת שאלות או אפילו גיבשת דעה בנושא?

כן, כולנו עושים את זה מעת לעת, להשיג מידע, להתכונן, לחקור היטב ולפעמים לקבל המלצות מחברים, מדיה ופורומים חברתיים. כל זה לפני שאנו ניגשים לביקור אצל הרופא או אצל מומחה מקצועי אחר כלשהו. בעבר, לא מזמן, מומחים אלו היוו את מקור המידע היחיד שלנו.

זאת בדיוק הבעייה שחברות B2B מתמודדות מולה כיום. כיוון שבני אדם נוטים ליצור דעה ונקודת השקפה מהמדיה החברתית ומגוון מקורות "אינטליגנציה קולקטיבית", הייצרנים הפסיקו להיות מקור המידע הבלבדי והולכים ומאבדים שליטה על השוק שלהם במהירות רבה. לפיכך, נוצר צורך שיווקי חדש. הצורה בכך שחברות B2B יתחילו לתקשר ישירות עם לקוחות הקצה שלהם בנוסף לחנויות B2B רגילות.

שבירת תקרת הזכוכית של הגעה ללקוח
על מנת להשיב לעצמן את השליטה על לקוחות הקצה האחורי, חברות B2B לא רק זקוקות לשווק את הפתרונות והמוצרים שלהם בערוץ ההפצה הבא שלהם – רופאים, סוכני מכירת תרופות, מפיצים, נציגים מקומיים וערוצי הפצה אחרים. בפעם הראשונה, צריכות חברות B2B ליצור קשר ישיר עם משתמשי הקצה שלהם ועם השוק הצרכני על מנת להיות חלק מ"האינטליגנציה הקולקטיבית" הקיימת שם.

על מנת לשבור את תקרת הזכוכית בהגעה ללקוח, על חברות B2B להתחיל ליצור קשר בשני מסלולים מקבילים: B2B ו-B2C. הדבר יצור בתורו תזרים שיווקי חדש:

B2B2C

האם B2B2C מגדיר מחדש מהו מיתוג?
כן! חברות חייבות למתג את עצמן בשתי הרמות ולשקול נטילת מותג B2B שפונה אל שוק המומחים ובמקביל "לתרגם" אותו לשוק הצרכנים. דבר זה יצור מודעות למותג B2B בקרב הצרכנים ובסופו של דבר יחולל התעניינות במוצר B2B מצד הצרכנים. כתוצאה מכך הצרכנים "יזינו" את ערוצי ההפצה במשוב אינפורמטיבי ושאלות ויהפכו בצורה איטית אך בטוחה להזדמנויות מכירה חדשות.

... וזה מה שאנו עושים ב-TitanBrandWise. אפשר לנו לעזור לך להתבלט ולמקסם את המותג שלך.