E

האם הטכנולוגיה מגדירה מחדש מהו מיתוג?

טבלטים, ניידים ומכשירים
השיווק משתנה במהירות רבה וצריך להתאים את עצמו בהתמדה לסוגי מכשירים ואמצעי תקשורת מטלפונים ניידים, טבלטים, מציאות מדומה ועוד. כל המכשירים מבוססים על פלטפורמה אינטראקטיבית שהציבה אמות מידה חדשות למחלקות שיווק. מה שהיה פעם חוויה אינטראקטיבית אולטימטיבית הפך לצורת תקשורת בסיסית. אז איך מתע

יצירת קשר עם הציבור
כל המותגים מחפשים ליצור קשר עם השוק שלהם, עם קהל היעד. החומר המובא כאן יכול לתת זווית חדשה על יצירת צורות חדשניות של קשר עם הציבור. הדבר יכול בתורו ליצור ולשפר את חוויית המותג.

כמומחה בתחום המיתוג שעובד עם חברות טכנולוגיה מובילות, שילוב אמנות, יצירתיות וטכנולוגיה תמיד סקרן אותי. היום נראה כמעט בלתי נמנע שלא נשקול לנצל את הטכנולוגיה לעידוד מותג חזק. הקשר המורכב שבין המותג לטכנולוגיה היה בעל השפעה רבה בפסטיבל קאן השנה. אחד הפרוייקטים המובילים היה "רמברנדט הבא", מסע מטעם בנק מוביל שבו לימדו מחשב לצייר בסגנון רמברנדט והוא יצר תמונה תלת-ממדית של האומן בסגנונו:

http://www.adweek.com/news/advertising-branding/jwts-next-rembrandt-wins-two-grand-prix-cannes-cyber-and-creative-data-172171

בתערוכה אחרת "גן הליטופים" במרכז ברביקן בלונדון (2013), הגיבו זרועות רובוטיות תלויות ששימשו כחיישני אינטליגנציה מלאכותית לקשר האנושי באירוע. ככל שהקשר עם הציבור גבר, כך גדלה האינטליגנציה המלאכותית של הרובוטים.

http://minimaforms.com/petting-zoo-frac-2/#itemId=528677fce4b08b1cf59769dc

צורה נוספת של קשר עם הציבור מתבטאת בפרוייקט הבא שבו רובוט מטפס על גורדי שחקים על מנת ליצור אומנות על הבניינים, תוך הפיכת הסביבה העירונית שלנו לתערוכת אומנות של ממש. הדבר בעצם מעלה את הקשר המורכב שבין מותגים לטכנולוגיה לגבהים חדשים.

https://techcrunch.com/2014/08/15/the-vertwalker-is-a-robot-that-draws-abstract-artwork/

הנה כמה מוצגים ופרוייקטים נוספים שמדגישים את הסינרגיה שבין מיתוג לטכנולוגיה:

https://creators.vice.com/en_uk/article/53wbw8/chris-milks-the-treachery-of-sanctuary-unveiled-at-londons-digital-revolution

http://www.eyalgever.com

האם הטכנולוגיה מגדירה מחדש את המיתוג?
לנוכח התערוכות הנ"ל ושיתוף הפעולה בין אמנות לטכנולוגיה נשאלת השאלה: האם טכנולוגיה מגדירה מחדש את האמנות והאם היא מסוגלת להגדיר מחדש את המיתוג? התשובה חיובית. ישנה תנודה של טרנספורמציה שקובעת רמה חדשה של השראה ואינטראקציה עם מותגים בינלאומיים. הטכנולוגיה מסוגלת לעשות זאת מחוץ לתחום המכשירים תוך יצירת סביבת מותג אמיתית.