E

B2B2C – שיווק מקוטב?

במאמרי הקודם אודות שיווק B2B2C הבהרנו שאכן, B2B2C בהחלט מגדיר מחדש מהו מיתוג. על חברות למתג את עצמן בשתי הרמות ולשקול נטילת מותג B2B שפונה אל שוק המומחים ו"לתרגם" אותו במקביל לשוק הצרכנים. עכשיו נשאלת השאלה מה פירוש "תרגום" המותג לשוק הצרכנים. תאמינו או לא, שני השווקים בעצם מוגדרים ומאופיינים בצורה שונה זה מזה.

מאפייני שוק B2B
שיווק B2B ותהליך המיתוג צריכים לקחת בחשבון את התהליך בתוך החברה שמתבצע על מנת לשווק מוצר לשוק זה. לדוגמה, כל רכישה או תהליך בתוך סביבת B2B דורשים דו"ח החזר על השקעה (ROI). הסיבה לכך היא שמרבית המוצרים, השירותים והפתרונות שפונים אל שוק B2B בדרך כלל יקרים יותר, דורשים יותר משאבים, הבנת המוצר וניתוח עומק של החלופות הקיימות בשוק. תהליך זה אורך הרבה יותר זמן והרבה יותר אנשים מעורבים בתהליך קבלת ההחלטה. שוק B2B הוא שוק הגיוני שמחפש מידע על המוצר או השירות שבו מדובר. תהליך של שכנוע ויצירת אמון במוצר בניגוד לחלופות בשוק הוא בעל משקל רב.

מאפייני שוק B2C
שוק B2C, שוק הצרכנים, נוקט גישה שונה לחלוטין. שוק הצרכנים מבוסס בעיקר על רגשות מול הגיון. המונח "קנייה אימפולסיבית" משמש לעתים קרובות בנוגע לשוק הצרכנים, כולל אבזרים, תמרוקים, יופי, אופנה, שכולם מבוססים על הנעה בצורת "קנייה אימפולסיבית" ומצבם הרגשי של הקונים. למעשה, מרבית המותגים נועדו להגביר רגשות ותחושות מסויימות לצורך תגבור חווית הקנייה. ככזה, שוק הצרכנים אף הוא מחפש נוחות ונגישות מערוצים שונים: מכשירים ניידים, אינטרנט, פייסבוק, חנויות של ממש וחנויות מקוונות. כל ערוץ שיווק דורש טיפול ספציפי. טווח תשומת הלב של הצרכן כאן נאמד בשניות בלבד ולפיכך דורש מסרים פשוטים, קלים וישירים. בנוסף לכך, יש למקד את המסרים על התוצאות והיתרונות ורצוי על בסיס מיידי במקום על מאפיינים.

שילוב שיווק B2C עם שיווק B2B
מותגי B2B רבים יהיו חייבים לשקול שילוב גישת שיווק B2C בתוכנית השיווק הקיימת שלהם. לנוכח גישות השיווק הסותרות. האתגר העיקרי העומד היום בפני מותגים הוא שילוב גישות "שיווק מקוטב" אלו במותג עקבי אחד. מותג שיהיה כריזמטי מספיק כדי למשוך גם לקוחות B2B וכן להוות מותג שמעורר הזדהות בקרב שוק הצרכנים.

... וזה מה שאנו עושים ב- TitanBrandWise. אפשר לנו לעזור לך להתבלט ולמקסם את המותג שלך.