E

CryptoBranding, Assuring Your ICO's Success

יותר ויותר חברות סטארט אפ בוחרות בנתיב ה- ICO לעומת ה- IPO. נתיב ה- ICO מאופיין בחוסר רגולציה ובירוקרטיה בהליכי גיוס הון ולכן גם הינו מועדף. 2017 נתפסת כשנה מטאורית לעליית נתיב ה- ICO עם צמיחה משמעותית בכל חודש.

על פי מגזין פורבס בחודש אפריל גויס סכום של 103 מיליון דולר, חודש מאי עם סכום של 232 מיליון דולר, יוני 462 מיליון דולר ויולי 574 מיליון דולר. צמיחה אקספוננציאלית על בסיס חודשי במאות אחוזים. בעקבות צמיחה זו, שוק המטבע הקריפטוני נסק מ-7 ביליון דולר בינואר 2016 ל- 130 ביליון דולר בספטמבר 2017.

אין ספק כי מסלול זה תופס תאוצה ויש לנצל את המומנטום של התהליך באופן אופטימאלי. כידוע, בתהליך ICO מדובר במסחר ישיר בין אנשים או ארגונים ללא כל גוף מתווך כגון בורסה המעניקה ערך למסחר. לרוב החברה מנפיקה מטבע וירטואלי שהיא עצמה יצרה. כפי שעשה יזם ה-ICO הסדרתי, משה חוגג ( Moshe Hogeg) בחברתו YO!. בשל היעדר גוף מתווך המעניק ערך מוחשי לתהליך הגיוס ולמטבע החברה, מוטלת אחריות זו על החברה עצמה. ואם זה המצב, הרי שהרבה מהערך שיוענק לחברה בעצם נמצא בשליטתה. לכן חשוב להשכיל ולהבין את משמעותה של אחריות זו ולבנות את ערך החברה ומוצריה על ידי מיתוג מקיף, מדוייק ונכון.

הינה כמה נקודות למחשבה לקראת מיתוג תהליך ה- ICO :

מה המסר שלכם?
חשוב להבין שבסבב ICO רוב הסיכויים שהפניה תעשה לשני קהלים במקביל: אלה המבינים את ההליך ומשמעות ה- ICO ואלה החושדים במטבע הווירטואלי ואינם מבדילים בין ביטקוין ((Bitcoin לבלוקצ'יין (Blockchain ). לקבוצה השנייה אומנם יש מודעות לתופעת המטבע הווירטואלי אך חוסר התמצאותה והחשד בנושא גוברים.

מאחר ומדובר בשני קהלים שונים חשוב מאוד לדייק במסר ואף לבנות מסרים מקבילים לשני קהלים אלה. לדוגמא אם בחרתם בחברות FinTech כקהל יעד המתמצא ואף עבר הליך ICO, רוב הסיכויים כי ניתן להתעמק במסרים כגון כיצד בכוונת החברה למנף את ערכו של המטבע הווירטואלי בשוק. יחד עם זאת עבור קהל יעד שאינו בקיא בתחום, בהחלט יהיה צורך בסדרת מסרים מקדימים וכל זאת במקביל.

ספרו למשקיעים את הסיבה להשקיע בכם
בתהליך ICO חשיבות הסיפור הינה אקוטית. הסיפור הוא זה שיספק ערך אמיתי עבור המשקיעים. הוא זה שישכנע את המשקיעים לתמוך בחברתכם. בעולם של מטבע ווירטואלי, הסיפור הוא זה שימצב וימחיש את הליך ה- ICO עבור המשקיעים. במילים אחרות ספרו למשקיעים את הסיבה להשקיע בכם. על פי מגזין פורבס 69% מאוכלוסיית ה- Millenniums מאמינים בערכים חברתיים ומעורבות חברתית, כך גם הרבה מהמשקיעים. מתן נפח חברתי לסיפור המותג שלכם בהחלט יכול לעזור.

אתר האינטרנט מעודכן?
כמנכ"ל חברה העומדת בפני ICO, רוב הסיכויים שבמהלך התהליך תובל לכיוונים שונים. בין אם על ידי עיתונאים, משקיעים ואנאליסטים. וודא כי סיפור המותג שלכם עקבי, אחיד, מעודכן ומפורט באתר האינטרנט של החברה. אתר החברה מהווה עמוד השדרה של החברה עבור כל הגורמים החיצוניים. אתר מעודכן מונע חוסר בהירות וחוסר עקביות במסרים.

מידע, מידע ועוד מידע
ככל שתספקו יותר מידע עבור משקיעים, עיתונאים, אנאליסטים וכו' כך תבססו את מעמדה וערכה של החברה. ככל שהמידע יהיה נגיש יותר כך תשלטו יותר על מה שנכתב עליכם. ככל שמידע נגיש יותר כך תגדילו את הסבירות לקבלת חשיפה רבה יותר.

אחיזה בשוק ווירטואלי
על מנת לייצר אחיזה בשוק כה ווירטואלי וחמקמק חשיבותה של נוכחות פיזית גדלה אף יותר. לכן יש לשים דגש רב על: