E

האתר שלך. בטוח שהוא עובד?

אז יש לך אתר.
השקעת זמן, מחשבה וגם הון לא קטן בתהליכי העיצוב, הכתיבה, התכנות.

אבל – האם האתר מביא את כמות הפניות להן ציפית?
מעביר את המסר בצורה ברורה ומידית?
והכי חשוב – האם האתר שלך תואם את יתר הנכסים של מותגך, הפזורים במדיות השונות?

ובעצם, מה זה מיתוג בשביל רוב האנשים?

אם נשאל את רובם - תפוחים זוהרים מעופפים באוויר, אייקונים נצחיים על שלטי החוצות, וכסף. המון כסף.

בעוד שבפועל?
מיתוג מתרחש בכל רגע נתון. בין אם התערבת ביצירתו או לא. בין אם השקעת או לא. לעסק קטן, או גדול ככל שיהיה.

משום שמיתוג הינו אוסף התחושות והמחשבות של אנשים אודותייך.

ניסוי מהיר: נייקי? זה קל: איכות, מהירות, show off.
?Google עוצמה, תבונה, ממזריות.
?coca-cola אנרגיה, טעם החיים, התמדה.

רואה?
אז נכון שיצירת התחושות הללו עולות לענקיות ביליוני דולרים (and counts) מדי שנה.
אז מה? החשיבות של מיתוג מדויק הופנמה בחדרים הגבוהים, כבר מיום הקמתן. ואת התוצאות גם הם וגם אנחנו מבינים היטב.

אז מה שרצינו לומר, שמיתוג הינו הנכס הקבוע היקר ביותר שלך.
הוא שיקבע אם המותג יובדל מהאחר, אם יחזיק מעמד ועד כמה נרוויח מכל זה.

רוצה להיראות ולהישמע?
כידוע, המקום הראשון בו מחפשים אותך, הוא האתר שלך. מדובר בכלי נפלא בארסנל העומד לרשותך.

למרבה הצער, מותגים רבים נוטים לפספס את ההזדמנות הניתנת להם וזאת כתוצאה ממחשבה מונחית "בניית אתר" על פני "מיתוג אתר". אנרגיה רבה מדי מושקעת באלמנטים טכניים, נפנוף בשפות תכנות מתקדמות ויישום טרנדים זניחים.

זאת על פני מיקוד ב"איך", "למה" ו"כמה.
או התאמת המסרים לאנשים הרצויים.
או יצירת שפת מותג ייחודית וקליטה.

בקיצור, כל אותם אלמנטים אותם מגדירה אסטרטגיית המיתוג.

כי הלא אתר שאינו מוכוון קהל יעד, תואם את ערכי החברה ומספר את הסיפור בחדות – עתיד להישכח.

אם כן, כיצד אתר משתלב בתהליכי המיתוג, ומעצים אותם?

על מנת ליצור אתר אפקטיבי המחזק את המותג, יש להבין כי יצירת אתר היא חוליה אחת נוספת במסע אל עבר מותג מוצק, הרמוני ואלמותי.
וכך, בין היתר, עושים זאת:

> לשם מה התכנסנו?

חוק מספר אחד: עליך להבהיר למבקרים באופן מיידי, חד וחלק, מהי מטרת הביקור באתר.
על מנת לעשות כן, עליך להגדיר ראשית לעצמך מהי מטרת האתר, והאם הינה משתלבת בתהליכי המיתוג.
כל זאת משום שלקהל המבקרים סבלנות השואפת לאפס, יד קלה על מקש ה"חזור" ורצון עז להחזיר את ההשקעה הנמדדת בזמנם היקר.

רוצה למכור דבר מה? הצהר זאת במפורש.
מעניק מידע חינמי? עשה זאת קל להבנה. מדוע? כי מטרת העל של תהליכי מיתוג מתמקדת ביצירת אסוציאציה, ברגע בו יוזכר אתרך.
לדוגמא -
ebay: שוּק סחורות סוער.
Youtube: סרטוני חתלתולים ונשיאים.
Zap: מיליון הזדמנויות, מחיר זול אחד.

הגדר את המטרה ותן לעולם לדעת זאת.

> טקסט. אחרי הכול.

על אף ההספדים המרגשים אודות עולם התוכן ההולך ומתאדה, תוכן טוב הינו עדיין הבסיס המוצק ביותר לאתר.
מותגים מוצלחים הם כאלו שניתן לזהות את סגנון השיחה שלהם, גם מבלי לדעת מי עומד מאחוריה.

כך שתוכן מדויק, כזה שנכתב לאחר מחקר מקיף ומעמיק, מחזק במאוד את המותג ויוצר תחושות עקביות בקרב קהל הקוראים.

(מה שכן, מומלץ מאד להקפיד על האחדת התוכן בין האתר, לפלטפורמות החברתיות, לחומרים אוף – ליין, ולכל מה שמסתובב אודות המותג ברשת ומחוצה לה.
הכוונה היא, שאם ננקט קו רשמי ואינפורמטיבי באופן מודע – המשך בו לאורך הדרך כולה. אם בחרת בסגנון דיבור פתוח, אישי ובגובה העיניים, דבוק גם בו בכל מקום.)

> הצבעים, הצורות והשילוב ביניהם

לעיתים קרובות "מיתוג" מזוהה עם לוגו, צבע שולט והדרך בה כרטיס הביקור שלך נראה. ותו לא.

על אף שתהליכי מיתוג אפקטיביים הינם הרבה מעבר לכך, אין להמעיט בחשיבותו של עיצוב טוב, להצלחת האתר בפרט והמותג בכלל:
לוגו הינו לעיתים קרובות הדבר הראשון אותו רואים הגולשים.
כשלזה מצורף TagLine משמעותי, נוצר אלמנט שמחזק במאוד את המסר שהנך רוצה להעביר.
גם לבחירת הצבעים ישנה משמעות ביצירת ה Look & Feel.

והכי חשוב – על התוכן החזותי לחזק את המסר הכללי, ולא ללעוג לו.
(כך לדוגמא, לאתר המקדם מותג פיננסי מומלץ לבחור בצבעים כהים, אולי כסופים. אם האתר יועשר בקשת עליזה של צבעים ובלוגו עתיר פרפרים – ייווצר בלבול וחוסר אמון.)

לסיכום, ובאופן פשוט: מיתוג הוא תהליך פסיכולוגי, בו אתה מנסה להיכנס לראש של אחר.

בלוג, ברושור, דוכן בתערוכה, הרצאה בTED, פרופילים מפוזרים ברשתות החברתיות, וכן, גם אתר – הן דרכי מיתוג שונות, המבקשות להשיג את אותה המטרה.

אתר אפקטיבי, מוּכר ואטרקטיבי הינו כזה שנוצר תוך כדי תהליכי המיתוג, ולא במנותק מהם.

רוצה להשיג את כל זה? לך על חברת מיתוג.